Ειδική σημείωση : Αγαπητοί αναγνώστες , το θέμα αυτού του άρθρου το έχω συντάξει με αναλυτική περιγραφή και σχήματα πολλά χρόνια πριν ξεκινήσω αυτό το Blog . Μάλιστα το αρχείο είναι αποθηκευμένο σε δισκέτα επειδή τότε δεν υπήρχαν CD . Όμως θα το γράψω ξανά με σκοπό να το κάνω με πολύ λιγότερες λέξεις . Αφορά "Zoom" σε συγκεκριμένο θέμα και πρέπει το αποτέλεσμα να είναι συγκεκριμένο . Ή θα αποδείξουμε ότι τα δεδομένα της θεωρίας της Ορμής αποδεικνύουν τη μετάπτωση ή όχι . Για το λόγο αυτό πρωτίστως κάνω αυτό το πρόλογο . Στο άρθρο αυτό , σκοπός μου είναι να κάνω εμφανή τη μετάπτωση ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΆ με τις ιδιότητες της βαρύτητας που η θεωρία της Ορμής προβλέπει και όχι με εξωτερικά δεδομένα . Στο άρθρο αυτό δε σκοπεύουμε να μετρήσουμε τη μετάπτωση με ακρίβεια . Δεν θα χρειασθεί να χρησιμοποιήσετε κομπιουτεράκια ή να ανοίξετε εγκυκλοπαίδειες . Πρέπει όμως να έχετε βασική γνώση φυσικής και μαθηματικών . Για την ακρίβεια μπορώ να πω ότι απαιτείται αίσθηση της φυσικής . Κατά τα λοιπά , το επίπεδο γνώσεων που απαιτείται για την κατανόηση του άρθρου είναι υπερβολικά χαμηλό για τα θέματα που αναφερόμαστε .
Πρέπει απαραίτητα να διευκρινίσω ότι το φαινόμενο που περιγράφεται παρακάτω αφορά μόνο περιπτώσεις συνηθισμένων σωμάτων του μακρό-κοσμου και δεν είναι αντιπροσωπευτικό για κάθε δράση που εμφανίζει η βαρύτητα σε όλες τις αποστάσεις και συνθήκες . Η πλήρη περιγραφή της βαρύτητας προϋποθέτει ανάλυση που ξεκινά πριν την εμφάνιση της δομής του ενεργειακού χώρου και περιέχει ερμηνείες για φαινόμενα που δεν θεωρούνται από την καθιερωμένη επιστήμη καν σαν βαρυτικά .
Για όσους δεν το κάνατε , πριν συνεχίσετε την ανάγνωση , συνιστώ να διαβάστε πρώτα την σελίδα "Ορμή και Βασική Αλληλεπίδραση" στο παρόντα ιστότοπο .
Μετάπτωση Ελλειπτικής Τροχιάς
Θα χρησιμοποιήσουμε ένα "Τρικ" το οποίο μας βοηθά πάρα πολύ να αναλύσουμε μια τροχιά , χωρίς να αλλοιώνει βεβαίως το ζητούμενο αποτέλεσμα . Όλοι γνωρίζουμε τι είναι το εκκρεμές . Έχουμε ένα σταθερό σημείο , στερεώνουμε την μια άκρη ενός νήματος στο σημείο αυτό και στην άλλη τοποθετούμε ένα βαρίδι . Δίνουμε μια ώθηση στο βαρίδι και αυτό ταλαντώνεται . Η ταχύτητα στο βαρίδι φθίνει και μηδενίζει στις άκρες της ταλάντωσης , κορυφώνεται στο κέντρο κτλ. Ο χρόνος της ταλάντωσης δεν εξαρτάται από το βάρος που έχει το βαρίδι ούτε από τις ταχύτητές του και την αρχική ώθηση αλλά από το μήκος του νήματος . Η μεταβολή του "ρυθμιστή" νήματος αντιστοιχεί με την μεταβολή της σχέσης μεταξύ ελκτικής και απωστικής βαρυτικής δράσης καθώς η απόσταση δύο μαζών αλλάζει .
Φέρουμε σύστημα συντεταγμένων αναφοράς δύο αξόνων κάθετων μεταξύ τους με ονόματα "Χ" ο κάθετος και "Ψ" ο οριζόντιος . Στο σημείο τομής τους το "0" ( μηδέν ) τοποθετούμε πηγή βαρύτητας "Μ" ( ως να είναι ένα πολύ μεγάλο μαζικό σώμα ) και σε σταθερή απόσταση "R" από το σημείο "0" θεωρούμε το σημείο "Μ1" που επέχει θέσει μάζας η οποία εκτελεί απόλυτα κυκλική τροχιά γύρω από την "Μ" , λόγω βαρυτικής έλξης . Για πρακτικούς μόνο λόγους θεωρούμε ότι το κέντρο βάρους των δύο μαζών συμπίπτει με το σημείο 0 και ότι η μάζα Μ είναι σταθερή πάνω στο σημείο αυτό .
Τη στιγμή αυτή κάνουμε χρήση του Τρίκ .
Φανταστείτε την κυκλική κίνηση της Μ1 σαν το αποτέλεσμα της σύνθεσης δύο απολύτως όμοιων ταλαντώσεων . Μία ως προς τον άξονα Χ όπου το σταθερό σημείο του νήματος βρίσκεται πάνω στον Χ άξονα και μία ως προς τον Ψ . Αν ο χρόνος ενός πλήρους κύκλου των ταλαντώσεων είναι "t" τότε οι ταλαντώσεις έχουν μεταξύ τους διαφορά φάσης t/4 ( ή αλλιώς σε σχέση με το παράδειγμα 90 μοίρες ) και έχουν ίδια φορά εκκίνησης π.χ. δεξιόστροφη , ώστε να μην έχουμε αλληλοαναίρεση των ταλαντώσεων . Η ταλάντωση ως προς τον άξονα Χ , καθώς εξελίσσεται πραγματοποιεί ( αναλώνει , τρέχει ) απόσταση πάνω στο Ψ άξονα . Το σημείο κατά το οποίο η ταλάντωση αυτή τέμνει τον Χ άξονα αντιστοιχεί στο σημείο που το εκκρεμές έχει την μέγιστη ταχύτητα στο κέντρο της ταλάντωσης . Αντίστοιχα η άλλη ταλάντωση γίνεται ως προς τον Ψ άξονα και τρέχει απόσταση ως προς τον Χ άξονα . Ανάγουμε την κυκλική τροχιά σε δύο ταλαντώσεις .
Πάρτε όσο χρόνο απαιτηθεί και φαντασθείτε την σύνθεση των δύο ταλαντώσεων να αποδίδουν κυκλική τροχιά . Αν τυχόν σας είναι αδύνατο , είναι περιττό να διαβάσετε παρακάτω .
. . . . .. συνέχεια :
Δεδομένα της Θεωρίας της Ορμής :
- Η επιτάχυνση λόγω βαρύτητας που εφαρμόζεται μεταξύ δύο σωμάτων προέρχεται από την σύνθεση-άθροισμα των δράσεων της ελκτικής και απωστικής Βαρύτητας .
- Η διαφορά μεταξύ απωστικής και ελκτικής βαρύτητας δεν μεταβάλλεται ανάλογα με την ένταση του συνολικού βαρυτικού πεδίου . Καθώς η απόσταση από τη πηγή μεγαλώνει , η απωστική βαρύτητα ενισχύεται ( έστω απειροελάχιστα ) σε σχέση με την ελκτική και αντίστοιχα ασθενεί όταν η απόσταση μειώνεται .
Οι δύο ταλαντώσεις που συνθέτουν την τροχιά είναι μεν συντονισμένες αλλά είναι ανεξάρτητες . Έλκονται και επηρεάζονται από τη βαρυτική πηγή ανεξάρτητα . Για να βλέπουμε την απόσταση του Μ1 από τη βαρυτική πηγή κάθε στιγμή σε σχέση με την κάθε ταλάντωση χωριστά , παίρνουμε την προβολή του Μ1 πάνω σε κάθε άξονα . Αν ήδη σχεδιάσατε ένα σύστημα αξόνων με τους Χ και Ψ , βλέπεται ότι η προβολή του Μ1 πάνω στον Ψ άξονα δείχνει την απόσταση που σχετίζεται με την ταλάντωση ως προς τον Χ άξονα . Αντίστοιχα η προβολή πάνω στο Χ άξονα εκφράζει την απόσταση που έχει η Μ1 καθώς ταλαντώνεται ως προς τον Ψ άξονα . Η προβολή του Μ1 "τρέχει" πίσω μπρος πάνω στον Ψ με αιτία την ταλάντωση ως προς τον Χ . Η Μ1 όμως εν όσο κάνει αυτή τη ταλάντωση δεν παραμένει πάνω στον Ψ άξονα αλλά ταυτόχρονα πάει και πάνω κάτω και αλλάζει την προβολή του ως προς τον Χ λόγω της άλλης ταλάντωσης .
Ήδη έχετε φαντασθεί την σύνθεση μιας κυκλικής τροχιάς με τη βοήθεια δύο χρονισμένων ταλαντώσεων . Αλλάξαμε την τροχιά και την κάναμε ελλειπτική . Πάνω στον Ψ άξονα έχουμε διπλάσιο εύρος τροχιάς και ως διπλάσια απόσταση από το σημείο 0 .
Τώρα , ενώ η Μ1 κινείται προβλέψιμα , θα παρεμβάλλουμε τον δεύτερο από τους παραπάνω κανόνες που προβλέπει η θεωρία της Ορμής για να δούμε τις συνέπειες .
Παρατηρείτε το λόγο για τον οποίο δεν υφίσταται μετάπτωση σε απολύτως κυκλικές τροχιές .
Η αναγωγή της τροχιάς σε ταλαντώσεις , ξεκλειδώνει το φαινομενικά παράδοξο της μετάπτωσης με τρόπο κατανοητό . Η μετάπτωση των τροχιών προβλέπεται με επιτυχία από τη Γενική Θεωρία της Σχετικότητας . Με όλα τα παραπάνω , θέλουμε να αιτιολογηθεί και κατανοηθεί η μετάπτωση χωρίς καμία βοήθεια από άλλη πηγή πλην των απλών κανόνων που η θεωρία της Ορμής προβλέπει .
Πρέπει να σας αναφέρω ότι η θεωρία της Ορμής "βλέπει" πολύ καθαρά την καμπύλωση του ενεργειακού χώρου που προκαλεί η παρουσία μιας μάζας κατανοητά και απλά . Για να κατανοηθεί όμως η πηγαία αιτία της βαρύτητας και όχι απλά ο σχηματισμός κανόνων που επαληθεύονται , απαιτείται η Αρχή Διατήρησης της Ορμής και οι ιδιότητες της Βασικής Αλληλεπίδρασης .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου